Schöck Combar® w obiektach infrastruktury

Obiekty infrastruktury wymagają często prac naprawczych a bywa nawet, że są w całości wymieniane. W wyniku korozji stali dochodzi do całkowitego zniszczenia elementów żelbetowych a co za tym idzie utraty ich właściwości estetycznych i konstrukcyjnych. Powyższe sytuacje mają miejsce w szczególności w przypadku mostów oraz parkingów i są efektem posypywania jezdni solą. Przy stosowaniu Schöck Combar® korozja przestaje być problemem.

więcej
Zbrojenie w obiektach mostowych

Nowe trasy kolejowe, na których można jeździć z dużą prędkością oraz trasy tramwajowe są zazwyczaj wykonywane jako tor bezpodsypkowy. Ciągnące się w nieskończoność szyny służą wówczas jako medium do przenoszenia sygnału. Stal zbrojeniowa w płycie żelbetowej wymaga bardzo skomplikowanego uziemienia, gdyż dopiero wówczas zostaje zapewniona bezbłędna transmisja sygnału. W przypadku stosowania Schöck Combar® takie prace nie są konieczne, ponieważ pręty zbrojenia nie przewodzą prądu elektrycznego.

Zbrojenie z włókien szklanych Schöck Combar® nie rdzewieje i nie przewodzi prądu elektrycznego. Z tego powodu jest to idealny materiał zbrojeniowy do stosowania przy

  • nawierzchniach mostowych
  • kap chodnikowych mostów
  • ścianach odbojowych na mostach
  • ekranach dźwiękochłonnych
  • betonowych warstwach nośnych (tor bezpodsypkowy)
  • lądowiskach

 

Referencje

  • Nawierzchnia mostu Weightman Bridge, City of Niagara Falls, Kanada
  • Kapy chodnikowe mostu oraz ściany odbojowe na moście McHugh Street Bridge w Windsor, Kanada
  • tor bezpodsypkowy tramwajowy na placu Bahnhofsplatz, Berno, Szwajcaria
  • Róża wiatrów na lądowisku w Manching
  • Strefa rejestracji pojazdów w Gare de Péage w Tain, Francja
  • Irvine Creek, Martigny, Arnheim, Holandia
  • Remont torów Tram 16, Tiersch-Straße, Monachium
  • Budowa zwrotnicy tramwajowej, Medienhafen, Düsseldorf